Yukarı Çık
Bildirimler
Şu anda, yeni bir bildirim mevcut değil!

Yeni bildirim olduğu zaman tam olarak burada karşına çıkacak.

4 dakika okunma süresi

20

Callisto Protocol: Beklentilerin Altında Kalan Korku Deneyimi

Callisto Protocol, korku oyunları dünyasında büyük umutlarla girdi ama hayal kırıklığıyla çıktı! Karanlık uzay zindanlarında dolanan canavarlara karşı mücadele etmek isterken, belki de en korkunç şey beklentilerin altında kalmaktı!

admin

6 ay önce

Callisto Protocol: Beklentilerin Altında Kalan Korku Deneyimi

Callisto Protocol: Beklentilerin Altında Kalan Bir Korku Deneyimi

Çıkışıyla beraber büyük ses getirmeyi hedefleyen ancak ne yazık ki beklenen başarıyı yakalayamayan korku odaklı nişancı aksiyon oyunu The Callisto Protocol, adından oldukça söz ettirmişti. Ancak oyun, oyunculardan karışık eleştiriler aldı ve bu durum, geliştirici ekip için büyük bir hayal kırıklığı oldu. Peki, bu durumun arkasında yatan nedenler nelerdi? Hadi gelin birlikte keşfedelim!

Yönetmenin Açıklamaları

Yönetmenin Açıklamaları

Oyun dünyasının tanınmış isimlerinden biri olan Glen Schofield, Callisto Protocol’ün yönetmeni olarak yaptığı açıklamalarla dikkat çekti. Schofield, oyunun erken çıkarılmaya zorlandığını ve böylece istedikleri kaliteden uzaklaştıklarını belirtti. Geliştirici ekip Striking Distance Studios’un eski CEO’su, Dan Allen Gaming ile yaptığı röportajda, yayıncı Krafton’ın başlangıçta daha fazla zaman vereceğini söyledikten sonra bu sözünden döndüğünü ifade etti. İşte tam burada işler çığırından çıkmaya başladı!

Geliştirme Süreci: Kaos İçinde Bir Yolculuk

Schofield, “Oyun üzerinde çalışmak için yaklaşık 3,5 ay daha istiyordum. Ancak bu şekilde istediğimiz kaliteye ulaşabilirdik,” diyerek aslında bu sürecin ne kadar kritik olduğunu vurguladı. 2021 yılının Ekim veya Eylül ayında oyunun yönetimini tamamen üstlendiğini belirten Schofield, zaman konusunda herhangi bir sınırlamanın olmadığını, ancak Ocak ayı geldiğinde durumun tam tersi bir hal aldığını açıkladı. “Artık fazla zaman kalmadığı ve bir an önce oyunun çıkarılması gerektiği vurgulandı,” dedi. Bu durum, ekibin motivasyonunu olumsuz etkiledi ve sonuç olarak ortaya çıkan ürün beklenenin altında kaldı.

Dead Space ve Yeni Bir Başlangıç

Schofield, aynı zamanda Dead Space serisinin yaratıcısı olarak da tanınmakta. Korku ve gerilim unsurlarını bir araya getiren Dead Space, oyuncuları derin bir evrene çekmişti. 2019 yılında ise Krafton yan kuruluşu Striking Distance’ı kurarak PUBG evreninde özgün bir hikaye deneyimi yaratma amacıyla yola çıktı. Ancak bu yeni oyun, beklediği ilgiyi görmedi ve hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan karışık tepkiler aldı.

Beklentiler ve Gerçekler

Callisto Protocol’ün yayıncı ekibin satış beklentilerini karşılayamaması, birçok oyuncunun hayal kırıklığına uğramasına neden oldu. Oyun, korku unsurlarını barındırsa da, derin bir hikaye anlatımından yoksun olması ve mekanik hatalarla dolu olmasıyla dikkat çekti. Bu durum, bir zamanlar Dead Space ile korku severleri mest eden Schofield için oldukça üzücü bir durumdu. Belki de bu, oyun dünyasının acımasız doğasının bir yansımasıydı!

Sonuç Olarak

Glen Schofield ve ekibi, Callisto Protocol ile korku oyunları dünyasına yeni bir soluk getirmek istemişti. Ancak erken çıkarım kararı ve yetersiz zamanlama, bu hedeflerinin önünde büyük bir engel oldu. Oyun dünyası, her zaman sürprizlerle doludur; belki de bir gün Callisto Protocol, gerekli güncellemelerle yeniden değerlendirilecek ve oyuncuların gönlünde bir yer edinecektir. Unutmayın, her kötü deneyim, bir sonraki büyük başarı için bir ders olabilir!

  • Yönetmenin açıklamalarından anladığımız kadarıyla, zaman yönetimi kritik bir unsurdu.
  • Krafton’ın beklenmeyen tutumu, projenin seyrini değiştirdi.
  • Callisto Protocol, korku ve aksiyon unsurlarını bir arada sunma amacı taşıyordu.
  • Dead Space’in yaratıcısı olarak, beklentiler yüksekti ama sonuç hayal kırıklığı oldu.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?