Bungie’nin İşten Çıkarma Dalgası: Destiny 2 ve Geleceği Üzerine Sorular

Bungie işten çıkarma dalgasıyla oyun dünyasında yeni bir destan yazıyor! Destiny 2’nin geleceği hakkında düşündüğünüzden daha fazla soru var!

admin

Henüz geçtiğimiz günlerde, macera dolu uzay yolculukları ve kıyamet sonrası savaşlarla dolu Destiny 2’nin yaratıcıları olan Bungie, ekibini küçültmeye başladığını duyurdu. Evet, bu haber kulağınıza hiç de hoş gelmiyor ama maalesef gerçek bu. Bungie’den gelen açıklamayla birlikte yeni bir işten çıkartma dalgasının kapıda olduğunu öğrenmek hepimizi şaşırttı. Şu anda kaç çalışanın kapıyı çarpıp çıkacağı belli olmasa da, Bungie’nin geleceğinin ne olacağı konusunda kafalarda soru işaretleri var. Bu esnada, 2024 yılından bu yana stüdyonun küçülmeyi sürdürdüğünün altını çizmekte fayda var. Kokteyl partisi gibi bir durum değil yani; herkes işten çıkarılacak birer şişe.

Sony’den gelen açıklamalar ise durumu bir nebze daha aydınlatıyor. Herman Hurst tarafından yapılan duyuruda, işten çıkarılanların büyük bir kısmının Destiny 2 ekibinden olduğu ifade edilmiş. Tamam, biz de şunu düşünmeden edemiyoruz; “Bu ekipten biri işten çıkarsa, savaş alanında kazandıkları ruh haliyle zaten kaybetmiş olmaz mıyız?” Fakat daha da kötüsü; Bungie’nin Marathon ekiplerinde de bir küçülme yaşanmış. Hurst, buna karşın Marathon’un kendileri için “önemli” olduğunu vurgulamış. Ne de olsa, her başarılı işin arkasında sağlam bir ekip var, değil mi? Şimdi, bu durum stalaktit gibi sarkar duruma getiriyor. Vay canına! Gelecek yıl işçi gücünün yüzde 17’sine veda etmeye hazırlanırken, geçtiğimiz yıl 100 çalışanın daha işine son vermişti. Bu ne demek? Şu an yapılan işten çıkartmaların boyutunu tam olarak bilemesek de, son iki senede stüdyonun toplam iş gücünün neredeyse çeyreğiyle vedalaşılmış durumda.

  • Stüdyoların küçülmesi her zaman sıkıntı işareti değil. Bazen bu, stüdyonun daha güçlü ve daha odaklı bir hale gelmesi için bir fırsat olabilir. Kalite, her zaman nicelikten önce gelir. Ancak “bunu yaparken insanları neden alıyorsunuz ki?” sorusu aklımızdan çıkmıyor.
  • Bungie’nin bir zamanlar “evrende hükümdar” olduğunu unutmamak gerek. Hani şu, Infinity War’dan sonraki Avengers havasıyla taht kuralı bir oyun. Hepimizi yerden yere vurmuşlardı, şimdi ise daha çok “kime vuracağız?” pozisyonundalar.
  • Oyuncuların sabrının sonsuz olduğunu düşünmemek lazım. Bir süre sonra sadece “çıkartmalar” ve “işten çıkarmalar” üzerinde yatıp kalkacaklar. Tıpkı bizlerin fındık gibi biten umutları gibi.

Özetle, Bungie’nin iş gücünde yaptığı bu devasa küçülme, hem oyuncular hem de çalışanlar açısından belirsizlik yaratıyor. Gelecekte ne olacağı bilinmez ama Bungie’nin, hayranları ve stüdyonun ruhunu korumak adına doğru adımları atmasını umuyoruz. Ne de olsa, bir uzay macerasında kaybolmak istemeyiz, değil mi?

İlgili Gönderiler

Exit mobile version