Obsidian’ın Büyüme Süreci ve Avowed Hakkında Yeni Açıklamalar
Obsidian'ın büyüme süreci ve merakla beklenen Avowed oyunu hakkında yeni bilgilerle dolup taşıyoruz! Bu heyecan verici yolculukta neler olup bittiğini keşfedin, hayal gücünüzü besleyin ve oyun dünyasının derinliklerine dalın!
6 saat önce


Obsidian’dan Yeni Açıklamalar: Avowed ve Stüdyonun Büyüme Süreci
Son zamanlarda, Avowed isimli fantastik bir aksiyon rol yapma deneyimi ile gündemi sarsan Obsidian stüdyosundan bazı ilginç açıklamalar geldi. Tüm dünyayı etkisi altına alan bu heyecan verici projeyle ilgili tartışmalar sürerken, şirketin CEO’su Feargus Urquhart, stüdyonun büyüklüğü ve ekip yapısı hakkında bazı çarpıcı bilgiler paylaştı. Hadi gelin, bu açıklamaların ardındaki gerçekleri ve Obsidian’ın durumu hakkında daha fazla bilgi edinelim!
Urquhart, IGN ile gerçekleştirdiği son röportajda, Obsidian’ın Microsoft tarafından satın alınmasından bu yana nasıl bir gelişim süreci yaşadığını detaylandırdı. Obsidian, diğer büyük stüdyoların yarısı kadar bir ekip sayısına sahip! Evet, doğru duydunuz! 2018’den bu yana stüdyonun çalışan sayısının yaklaşık 300’e ulaştığını belirten Urquhart, bu sayının büyük çaplı stüdyolarla karşılaştırıldığında oldukça küçük olduğunu vurguladı.
Biraz daha derinlemesine bakalım: Microsoft ile yola çıkmadan önce stüdyoda yaklaşık 170-180 kişi çalışıyordu. Son 5-6 yıl içinde ise bu sayı 285‘e kadar çıkmış. Ama bu bile, dev stüdyoların yanında oldukça mütevazı bir rakam. Kimler mi var bu dev ekiplerin arasında? İşte birkaç örnek:
- Bungie: 850
- CD Projekt Red: 615
- Larian: 470
- Bethesda Game Studios: 450+
- Insomniac: 450
- Naughty Dog: 400+
- Valve: 336
- Sony Santa Monica: 250
- BioWare: 100’den az (200’ün üzerindeydi)
- ZA/UM: ~70
Gördüğünüz gibi, Obsidian’ın elindeki ekip, diğer dev stüdyolarla karşılaştırıldığında oldukça küçük. Ancak, bu durum onların yaratıcılığını ve projelerini etkilemiyor gibi görünüyor! Örneğin, Obsidian’ın çıkardığı oyunlar her zaman derin bir hikaye anlatımı ve geniş bir evren sunmasıyla tanınmıştır. Avowed da bu geleneği sürdürecek gibi duruyor. Bakalım, bu büyüme sürecinde ekip, kaliteyi nasıl koruyacak?
Urquhart’ın belirttiği gibi, “Son yıllarda ekip sayımızı arttırdık ama bu, kalitemizden ödün verdiğimiz anlamına gelmiyor.” Yani, Obsidian’ın misyonu, kaliteli içerikler üretmek ve oyunculara unutulmaz deneyimler sunmak. Bu noktada, stüdyonun büyümesi ve gelişmesi, belki de yeni yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasına yardımcı olacaktır.
Peki, Obsidian’ın karşılaştığı bu büyüme süreci nasıl bir etki yaratacak? Yeni projeler, yeni ekip üyeleri ve daha fazlası… Hepsi, belki de oyun endüstrisinde yeni bir sayfa açmak için hazır! Şimdi sadece Avowed’ın çıkışını ve Obsidian’ın bu süreçte nasıl bir dönüşüm yaşayacağını beklemek kaldı. Oyun dünyası için heyecan verici günler kapıda, ve biz de bu yolculuğun bir parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz!
Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?