Obsidian’ın Yeni Oyunu Avowed: Büyüme ve Zorluklar
Obsidian'ın yeni oyunu Avowed, büyüme ve zorluklarla dolu bir macera sunuyor! Fantastik dünyasında kaybolmaya hazır mısınız? Büyüler, savaşlar ve gizemlerle dolu bu yolculukta sizi bekleyen sürprizler için heyecanlanın!
7 saat önce


Obsidian’ın Yeni Macerası: Avowed
Son zamanlarda, fantastik bir aksiyon rol yapma deneyimi olan Avowed ile karşımıza çıkan Obsidian stüdyosu, oyun dünyasında büyük heyecan yarattı. Ancak, bu büyüleyici dünyayı yaratırken bazı zorluklarla da yüzleşiyorlar. Hadi gelin, bu zorlukları ve stüdyonun büyüme sürecini daha yakından inceleyelim!
Obsidian’ın Büyüme Serüveni
Obsidian CEO’su Feargus Urquhart, IGN ile yaptığı son röportajda, stüdyonun Microsoft tarafından satın alınmasından bu yana ne kadar genişlediğini anlattı. 2018’den bu yana yaklaşık 300 çalışan sayısına ulaştıklarını belirten Urquhart, bu sayının büyük stüdyolarla kıyaslandığında oldukça küçük olduğunu vurguladı. Yani, Obsidian, dev bir ağaç gibi görünmek istese de, henüz bir çalı kadar küçük kalmış durumda!
Urquhart, “Microsoft ile yola çıkmadan önce yaklaşık 170-180 kişiydik. Son 5 veya 6 yıl boyunca stüdyonun çalışan sayısı 285’e ulaştı. Bunun yanı sıra Heavy Iron ve Beamdog ile çok sayıda geliştirme ortağımız oldu,” diyerek ekibin büyüme hikayesini paylaştı.
Diğer Stüdyolarla Karşılaştırma
Obsidian’ı diğer büyük çaplı geliştiricilerle karşılaştırdığımızda, bir nevi “David ve Goliath” hikayesi ile karşı karşıyayız. İşte bazı büyük stüdyoların çalışan sayıları:
- Bungie: 850
- CD Projekt Red: 615
- Larian: 470
- Bethesda Game Studios: 450+
- Insomniac: 450
- Naughty Dog: 400+
- Valve: 336
- Sony Santa Monica: 250
- BioWare: 100’den az (200’ün üzerindeydi)
- ZA/UM: ~70
Bu rakamlar, Obsidian’ın ne denli küçük bir ekip olduğunu gösteriyor. Ancak küçük ekiplerin büyük işler başardığını unutmamak gerek! Obsidian, geçmişte de Pillars of Eternity ve Fallout: New Vegas gibi efsane oyunlara imza atmış bir stüdyo. Yani, küçük ama özverili bir ekipten bahsediyoruz!
Geleceğe Dair Beklentiler
Obsidian, büyüme sürecinde zorluklarla karşılaşsa da, bu durum yaratıcı potansiyellerini etkilemiş değil. Avowed, oyunculara sunulacak derin bir hikaye ve sürükleyici bir oyun deneyimi vaat ediyor. Ekibin yaratıcı ruhu, her zaman daha fazlasını başarma isteği ile birleşince, sonuçların ne kadar etkileyici olabileceğini hayal etmek bile zor!
Özetle, Obsidian, büyümeye devam ederken, aynı zamanda kalitesiz içerik üretmekten kaçınmak için azami çaba harcıyor. Belki de bu yüzden, oyun severler olarak bizler, Avowed’un piyasaya çıkmasını dört gözle bekliyoruz. Kim bilir, belki de beklediğimize değecek ve Obsidian, tüm bu rakiplerini geride bırakarak adını bir kez daha duyuracak!
Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?