Valorant 5.0 Yama Notları ve Yeni Harita Pearl
Valorant 4. Bölüm 3. Kısım 22 Haziran 2022 tarihinde sona eriyor. Sona ermesi ile birlikte Valorant 5. Bölüm 1. Kısım “Boyut” başlıyor ve yeni bölüm için Valorant 5.0 yama notları oyun tarafından paylaşıldı. Valorant 5.0 Yama notu 22 Haziran 2022 tarihinde oyuncularla buluşacak. Yeni yama notuyla birlikte oyuna yeni bir harita geliyor. Harita bir akvaryumun […]
12 ay önce
Valorant 4. Bölüm 3. Kısım 22 Haziran 2022 tarihinde sona eriyor. Sona ermesi ile birlikte Valorant 5. Bölüm 1. Kısım “Boyut” başlıyor ve yeni bölüm için Valorant 5.0 yama notları oyun tarafından paylaşıldı.
Valorant 5.0 Yama notu 22 Haziran 2022 tarihinde oyuncularla buluşacak. Yeni yama notuyla birlikte oyuna yeni bir harita geliyor. Harita bir akvaryumun içerisinde olacak. Ayrıca yeni haritanın gelmesiyle Split haritası dereceli ve derecesiz sıralardaki harita havuzundan çıkarılacak. Harita dışında oyuna yeni bir rank kademesi geliyor. Elmas ve Ölümsüzlük kademelerinin arasına “Yücelik” adında yeni bir kademe eklenecek.
Valorant 5.0 Yama Notları
1-) Harita Güncellemeleri
Yeni Harita “Pearl”
- Pearl’e özel eşleştirme sırası oyuna eklendi.
- Bu eşleştirme sırası, oyunculara rekabetçi oyuna gelmeden önce antrenman yapma imkânı tanıyacak ve derecesiz olacak.
- Pearl’e özel eşleştirme sırası iki hafta boyunca oyunda kalacak ve ondan sonra Pearl haritası dereceli eşleştirme haritalarında olacak.
Split
- Split dereceli ve derecesiz sıralardaki haritalardan geçici süreliğine kaldırıldı.
- Bunun sebebini ise: Yeni ve eski oyuncular için sağlıklı bir ustalaşma ve çeşitlilik dengesi kurmak.
2-) Rekabet Güncellemeleri
Yeni Kademe “Yücelik”
- Elmas ile Ölümsüzlük kademelerinin arasına “Yücelik” adında yeni bir kademe eklendi.
- Yeni Yücelik kademesinin eklenmesiyle ne zaman kademe düşeceğinizi belirleyen MMR hedefleri de değişti. Ölümsüzlük 1/2/3 ve Radyant kademelerinin MMR hedeflerini yükseltildi.
- Bu hedefler, “bu kademeye çıkmak için X MMR değeriniz olmalı” şeklinde karşınıza çıkıyor. MMR hedefleri, Kademe Puanı (KP) kazanımlarınızı belirleyip kademenizin MMR değerinizle uyuşmasını sağlar.
- Bu demek oluyor ki Yücelik kademesinin altındaki oyuncular kademe atlayacak.
- VALORANT'ın en yüksek kademelerinde bulunmanın ne anlama geldiğine dair beklentilerimizi karşılaması adına Ölümsüzlük ve daha üst kademelerdeki oyuncular, bir önceki bölümdeki kademelerine tırmanma konusunda biraz daha zorlanacak. Yani Ölümsüzlük kademesi tüm bölgelerde daha az yoğunluğa sahip olacak.
- Sezonluk sıfırlama sebebiyle bölümün başlarında uğraş vermeden kademe yükselmeniz biraz zor olabilir ama bu seferki sıfırlama geçen bölümdeki sıfırlamaya kıyasla "daha yumuşak" olacak. Yücelik kademesini doldurmak amacıyla oyuncu kitlesini üst kademelere taşıdığımız için bu seferki sıfırlama çok sert olmayacak.
-
- Fakat bir sonraki kademe sıfırlamasında da muhtemelen bu bölüme kıyasla daha aşağıda bir kademeye yerleşeceksiniz.
- Yücelik kademesi için grup kısıtlamaları, Yücelik kademesindeki oyuncunun 3 kademe altı veya üstü olarak ayarlandı.
- En yüksek yerleştirme kademesi Yücelik 1'e yükseldi (önceden Elmas 1'di).
- Beşli gruplardaki %25 oranında KP kısıtlaması artık Ölümsüzlük 1'den itibaren geçerli (önceden Elmas 3'tü).
- Tekli/çiftli/5'li grup kısıtlamaları artık Ölümsüzlük 1'den itibaren geçerli (önceden Elmas 3'tü).
- Yeni kademenin ismiyle aynı olduğu için Sage'in ajan kontratındaki 8. aşama ödülünün ismini değiştirdik. Sage'in yeni unvanı “Gözü Pek” oldu.
3-) Giderilen Hatalar
Harita Hataları
- Oyuncuların Haven haritasında bulunan A Bahçe'deki bir duvara sprey basmasını engelleyen hata giderildi.
Ajan Hataları
- Jett'in Rüzgâr Gibi yeteneği esnasında silah kuşanmasına olanak sağlayan hata giderildi.
- Sova'nın Keşif Oku veya Fade'in Musallat yetenekleriyle açığa çıkarılan ajanların mini harita üzerinde bazen kısa süreliğine yanlış bir konumda görünmesine sebep olan hata giderildi.
- Chamber'ın Keskin Tarz yeteneğiyle nişan alırken dürbün efektinin bazen kaybolmasına sebep olan hata giderildi.
Oyun Sistemleri Hataları
- Bir Ulti puanı küresi ele geçirmenin veya Spike'ı maksimum mesafede imha etmenin, gösterge ve ilerleme çubuğundaki animasyonların titremesine sebep olan hata giderildi.
- Oyuncunun karşılaşma sırasında bağlantısı kopar ve yeniden bağlanırsa ilerleme çubuğu göstergesinin güncellenmemesine sebep olan hata giderildi.
- Bazı silahlarda yanlış hızda kuşanma animasyonunun gösterildiği ve bu nedenle ateş ederken yanlış görünmesine sebep olan hata giderildi. Bu hatadan etkilenen bazı durumlar şunlardı:
- Cypher'ın Gizli Kamera'yı kullanmayı bırakması.
- Ulti puanı kürelerinin ele geçirilmesi.
- Spike'ı yerleştirmenin iptal edilmesi ve tamamlanması.
Esporanalist.com
Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?