Valorant 8.0 Yama Notları Tüm Detaylar
Valorant 8. Bölüm 1. Kısım’ın ilk yama notu 8.0 duyuruldu. Yeni yama notu ile birlikte yepyeni bir silah oyuna geliyor. Yeni silahın ismi ise Outlaw oldu ve silah keskin nişancı silahlar kategorisinde yer almaktadır. Ayrıca Deadlock, Killjoy ajanlarında kapsamlı değişiklikler oldu. Harita olarak ICEBOX, LOTUS haritalarında detaylı değişikliklere gidildi. Valorant oyununda 7.1 Sanal Ses sistemi […]
12 ay önce
Valorant 8. Bölüm 1. Kısım’ın ilk yama notu 8.0 duyuruldu. Yeni yama notu ile birlikte yepyeni bir silah oyuna geliyor. Yeni silahın ismi ise Outlaw oldu ve silah keskin nişancı silahlar kategorisinde yer almaktadır. Ayrıca Deadlock, Killjoy ajanlarında kapsamlı değişiklikler oldu. Harita olarak ICEBOX, LOTUS haritalarında detaylı değişikliklere gidildi. Valorant oyununda 7.1 Sanal Ses sistemi desteği de oyunculara sunuldu.
Valorant 8.0 Yama Notları
Genel Güncellemeler
– Silah uğuru ekranında uğurlar artık isme göre alfabetik sırada görünüyor.
Ajan Güncellemeleri
Deadlock
– Sonik Sensör (Q) yeteneğinin tetiklendikten sonraki hazırlanma süresini kısaltarak sersemletmesinin daha güvenilir olmasını sağlarken aynı zamanda yerleştirildiği noktadan alınıp tekrar yerleştirilebilmesini sağlayarak yeteneğe esneklik katılıyor.
– Sonik Sensör (Q)
– Sonik Sensörler artık tur içinde yerleştirildikleri yerden alınabiliyor.
– Sonik Sensör’ün yerleştirildiği noktadan alınma mesafesi arttı: 12 metre > 27 metre
– Tetiklenme sonrası sersemletmeye hazırlanma süresi kısaldı: 1 sn. > 0,5 sn.
– Sonik Sensör tetiklendikten sonra düşmanların yeteneği yok edebileceği süre kısaldı: 0,65 sn. > 0,5 sn.
– Artık Deadlock ve takım arkadaşları yeteneğin etki alanı içerisindeyken hafif bir ses duyacaklar.
– Bariyer Ağı (E) yeteneğinin duvarlarının uzunluğunu arttırarak benzer işlev üstlenen yeteneklere kıyasla daha geniş alanları bölebilmesini sağlıyor ve hızlıca yere atıldığında alana girişleri tamamen kapatabilme konusundaki güvenilirliğini iyileştirildi.
– Bariyer Ağı (E)
– Bariyer Ağı duvarlarının maksimum uzunluğu arttı: 6 metre > 10 metre
Killjoy
– Taret (E)
– Görüş alanı küçüldü: 180 derece >>> 100 derece
– Killjoy Taret’ini yerleştirdiğinde artık mini haritasında taretinin görüş açısının yansımasını görebiliyor.
– Taret yeteneğine görsel efektler eklendi ve yetenek animasyonları yeni görüş açısını yansıtacak şekilde güncellendi.
Harita Güncellemeleri
Kapı Düzenlemeleri
– Etkileşime girilebilen kapıların yazılımında değişikliklere giderek kapıların ajan yetenekleriyle ve oyuncularla olan etkileşimini iyileştirildi.
ICEBOX
Orta, B Yeşil ve B Turuncu bölgelerinde büyük değişiklikler var.
Saldıran Taraf Başlangıcı
– B Geçit’ten Saldıran Taraf Başlangıcı’na bakan açıyı kapatmak için sol tarafa bir konteynır eklendi.
B Yeşil
– B Yeşil’de havada asılı duran konteynır oyuncular hem zeminde kaldığı hem de konteynırın üstüne çıkabildiği için buradaki çatışmaları fazlasıyla karmaşık hale getiriyordu. Bu konteynırı yukarı kaldırmak bu koridorda yaşanacak çatışmaları daha başa çıkılabilir kılacak.
B Geçitin Dışı
– Orta’yı tutmak her iki takıma da daha fazla şey katmalı diye düşündük. B Geçit’in içine hem Orta’yı hem de A Bölgesi’ni ve Savunan Taraf Başlangıcı’nı görebilen bir pencere yerleştirildi. Bu pencere haritanın diğer ucuna dönen düşmanlar üzerinde baskı kurma konusunda saldıranlara avantaj kazandırırken savunanların da B Mutfak veya Orta Kazan Dairesi’nden Orta’yı korurken daha fazla alan tutmalarını sağlayacaktır.
B Geçitin İçi
– Duvara dayalı ve üst üste iki kutu yerleştirildi.
B Kar Yığını
– Orta’dan B Bölgesi’ne giden iki paralel yol vardı. Bu bölgede çıkan çatışmaları daha tahmin edilebilir kılmak için B Mutfak’a en yakın olan B Turuncu rotasını kapatıldı.
– B Mutfak’a çıkan kar yığınını da kutuların üstünden sessizce inebileceğiniz şekilde düzenlendi.
LOTUS
Lotus’ta saldıranlar savunanlar üzerinde kolayca büyük baskı kurabiliyordu. Tarafsız alanları düzenleyerek ve harita genelinde yaşam kalitesi güncellemelerine giderek savunanlara bölgeleri daha iyi tutabilmelerini sağlayacak daha fazla seçenek kazandırılıyor.
A Ana
– A Ana genişledi ve yeni kutular eklendi. Böylece savunanlar A Harabe kontrolü için savaşabilecekleri farklı seçenekler elde etmiş oluyor.
– A Merdivenler’in dışındaki üst üste duran kutular arkalarındaki oyuncunun mermi yağmuruna tutulma ihtimalini azaltmak için kurşun geçirmez hale getirildi.
A Geçit
– Kırılabilen kapının etrafındaki alan genişletildi.
A Kulübe
– A Kulübe kapatıldı.
B Bölgesi
– B Bölgesi daha da genişledi ve savunulabilirliğini arttırmak adına girişe doğru yeni kutular eklendi.
C Bölgesi
– C Bölgesi’ndeki Spike yerleştirme alanı ve C Dönemeç’teki merdivenler buradaki Spike yerleştirme noktalarına esneklik kazandıracak şekilde güncellendi.
– Bölgenin arka tarafındaki kutular düzenlendi.
C Dönemeç
– C Ana genişletildi ve yeni kutular eklendi. Böylece bu bölgenin ön tarafı daha savunulabilir hale geldi.
– C Dönemeç’e çatışacak daha fazla alan ve yeni kutular eklendi.
Dönen Kapılar
– Dönen kapıların tek bir dönüşü tamamlayacağı süre arttı: 8 sn. >>> 10 sn.
Mod Güncellemeleri
Takımlı Ölüm Kalım Savaşı
Sheriff’in 2. Aşama’daki silah ekosisteminde olması gerekenden daha iyi performans gösterdiği fark edildi. Bundan ötürü diğer mühimmatlar pek tercih edilmiyordu. Ondan dolayı şu şekilde bir düzenleme yapıldı.
– 2. Aşama – Sheriff Mühimmatı
– Ağır Kalkanlar >>> Hafif Kalkanlar
Harita Rotasyonu
– Takımlı Ölüm Kalım Savaşı ve özel oyunlar hariç tüm modlar rekabete dayalı harita havuzunu kullanacak.
– Güncel harita havuzu: Icebox, Lotus, Sunset, Breeze, Ascent, Bind, Split.
Premier Güncellemeleri
Takım Kaptanı Rolü
– Premier takımlarına “Takım Kaptanı” adını verdiğimiz ikincil bir idari rol ekledik. Takım kaptanları oyuncu davet etmek veya oyuncuları takımdan çıkarmak gibi idari işlerde takım sahibine yardımcı olabilecek. Kaptanların takımı silme veya takım sahibini takımdan atma yetkisi olmayacak. Takım sahipleri bir oyuncuyu takım kaptanlığına terfi ettirme ve kaptanlık rolünü geri alma yetkisine sahip olacak.
Sıralamalar
– Artık diğer kümelerin hem mevcut hem önceki Premier aşamalarındaki sıralamalarına Sıralamalar sekmesinin sol üst köşesinde yer alan açılır menüden erişilebilecek.
Kümeler
– Artık ilk karşılaşmanızı oynamadan önce hangi kümeye yerleştiğinizi görebileceksiniz.
Playoff’lara Yükselme
– Bu Premier aşamasında playoff’lara yükselme eşiği tekrardan 675 Premier Skoru olacak şekilde ayarlandı.
EMEA Bölgesi Güncellemeleri
– EMEA bölgesinde kesimlerimizi VCT Challengers Ligi’ne yükselmeyi destekleyecek şekilde güncellendi.
Silah Güncellemeleri
– Outlaw silahı oyuna eklendi.
– Silah 2400 Kredi olacak ve 2 adet mermi atabilecek. 10 mermi yedekte durmaktadır.
Oyun Sistemleri Güncellemeleri
8.0 Yaması’ndan itibaren VALORANT, kulaklıklar için üçüncü parti uzamsal ses yazılımlarını destekleyecek.
VALORANT’ta uzamsal sesi nasıl deneyimleyebilirim?
- Adım: VALORANT’ın ses ayarlarını açın ve Hoparlör Ayarları’nı Stereo’dan Otomatik Algılama’ya alın.
- 2. Adım: Windows ayarlarından “Uzamsal ses” ayarını açın. Denetim Masası’ndan ses ayarlarını açın ve kayıttan yürütme aygıtınıza sağ tıklayıp Özellikler’e basın, daha sonra da “Uzamsal ses” sekmesine gidin. Bu sekmede uzamsal ses yazılımını açabilir ve farklı uzamsal ses formatlarından birini seçebilirsiniz.
Üçüncü parti uzamsal sesi nasıl kapatabilirim?
- Adım: Windows’ta üçüncü parti uzamsal sesi kapatmak için Denetim Masası’ndan ses ayarlarını açın ve kayıttan yürütme aygıtınıza sağ tıklayıp Özellikler’e basın, daha sonra da “Uzamsal ses” sekmesine gidin. Bu sekmede uzamsal ses yazılımını kapatabilirsiniz.
- 2. Adım: VALORANT’ın ses ayarlarını açın ve Hoparlör Ayarları’nı Otomatik Algılama’dan Stereo’ya alın.
Halihazırda bir üçüncü parti uzamsal ses yazılımı kullanıyorum ama 8.0 Yaması’ndan sonra oyunun sesi kötüleşti. Bunu nasıl düzeltebilirim?
– VALORANT’ta Hoparlör Ayarları kısmında varsayılan olarak Stereo seçilidir. 8.0 Yaması’nda bu ayar uzamsal sesle uyumlu değildir. Hoparlör Ayarları kısmında Otomatik Algılama’yı seçmek uzamsal sesten tam anlamıyla faydalanabilmeyi sağlar.
Sanal 7.1 USB kulaklıklar destekleniyor mu?
– USB kullanan ve sanal 7.1 kanalı oluşturan kulaklıklar artık destekleniyor.
VALORANT’taki Hoparlör Ayarları kısmında Otomatik Algılama’yı seçtim ancak Windows ayarlarından uzamsal sesi etkinleştirmedim. Oyunun seslerini USB bir kulaklık üzerinden alıyorum ama artık oynadığım ajanın repliklerini veya doğrudan önümden ya da arkamdan gelen belli başlı sesleri duyamıyorum. Bunu nasıl düzeltebilirim?
– Eğer oyundayken bu sorunla karşılaşırsanız hızlıca uygulayabileceğiniz iki farklı çözüm var. Kulaklık sürücülerini yükleyene kadar VALORANT’taki Hoparlör Ayarları’nı Stereo olarak ayarlayabilir ya da Windows ses ayarlarından uzamsal sesi etkinleştirebilirsiniz.
Giderilen Hatalar
– Windows fare ayarları üzerinden fare tuşlarının birincil ve ikincil fonksiyonları değiştirildiğinde Saf Girdi Süresi’nde ortaya çıkan hata giderildi.
Esporanalist.com
Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?