Yukarı Çık
Bildirimler
Şu anda, yeni bir bildirim mevcut değil!

Yeni bildirim olduğu zaman tam olarak burada karşına çıkacak.

4 dakika okunma süresi

75

VALORANT Harita Seçim Sistemi

VALORANT’ta camianın sıkça dile getirdiği isteklerinden biri, benzer FPS oyunu CS:GO’daki benzer biçimde bir harita seçim sisteminin oyuna uyarlanması. VALORANT geliştiricileri ise, bu şekilde bir sistem getirmeyi düşünmediklerini sadece harita sistemini değiştirmek adına değişik seçenekler denediklerini dile getirdi. VALORANT harita havuzunun hızlı bir şekilde artması ile beraber oyuncular, CS:GO stili bir harita seçme sisteminin gelmesini […]

admin

12 ay önce

VALORANT Harita Seçim Sistemi

VALORANT’ta camianın sıkça dile getirdiği isteklerinden biri, benzer FPS oyunu CS:GO’daki benzer biçimde bir harita seçim sisteminin oyuna uyarlanması. VALORANT geliştiricileri ise, bu şekilde bir sistem getirmeyi düşünmediklerini sadece harita sistemini değiştirmek adına değişik seçenekler denediklerini dile getirdi.

VALORANT harita havuzunun hızlı bir şekilde artması ile beraber oyuncular, CS:GO stili bir harita seçme sisteminin gelmesini istediklerini onlarca kere geliştiricilere ilettiler. Şimdilik 7 harita bulunan oyunda aktüel olarak uygulanan harita sistemi “ağırlıklı rasgele” olarak tanımlanıyor (sistemin tanımı, haberin devamında VALORANT geliştiricisi EvrMoar’ın açıkladığı halde var), ancak birtakım oyuncular bunun, her haritaya eşit bir dağılım vermediği kanısında.

Oyuncuların bazı haritalara diğerlerine kıyasla daha fazla muadil gelmeleri, Riot&amalarına neden oldu. Twitter üstünden, VALORANT geliştiricisi Jonathan “EvrMoar” Walker‘ı tagleyerek yakınan bir oyuncu şunları söylemiş oldu:

“Icebox bu sürem harita havuzundan çıkarıldı mı? Ascent’te oynadığım 54 maç varken Icebox’ta ancak 18 maç oynamışım, ve diğer haritaların hepsinde minimum 35 maç oynamışım. Icebox’u bu kadar azca oynamış olmam, sistemde bir şeyler ters gidiyor olmadığı sürece olası olmamalı”

VALORANT Ağırlıklı Rasgele Sistemi Nedir?

Oyuncuya cevap, kısa bir süre sonra EvrMoar’ın kendisinden geldi. Geliştirici, oyunda güncel olarak kullanılan “ağırlıklı rasgele” harita sistemini deklare etti:

“Güncel oyun sistemimiz “ağırlıklı rasgele”, öteki adıyla bilet sistemi. Bu sisteme gore bir haritayı oynadıktan sonrasında peşinden sonraki lobinizde aen olarak bu sistem üstünde konuşuyoruz ve yeni fikirler deniyoruz.”

EvrMoar’ın açıklamasının arkasından cevap veren oyuncu geliştiriciye yeni sorular yöneltti:

“Cevabın için teşekkür ederim! Yani sistem ancak son oynadığım haritayı göze alıyor, ondan iki yahut üç harita öncesini değil? Eğer konum buysa bence aynı haritanın gelme olasılığının azaltılması yerine arka arkaya aynı haritanın gelmesi katiyen olmalı. VALORANT maçları uzun, aynı haritayı artarda oynamak keyifli değil”

Bunun üzerine EvrMoar, “ağırlıklı rasgele” sistemini daha detaylı deklare etti:

“Sistem, oynanan önceki maçlara bakıyor ve buna nazaran sonrasında oynayacağın birkaç maça boyunca olasılığı azaltıyor. Sistemin sonraki kaç maçı etkilediğinden anlatmak istemiyorum ama oynadığınız geçmiş ma&cceaçlarınızda bu haritaların gelme olasılığını azaltıyor”

Ardından EvrMoar, kendisine yöneltilen “Neden bize harita seçme şansı vermiyorsunuz? Ya da maça girmeden ilkin harita için bir “kabul et” butonu eklemiyorsunuz “sorusuna da şöyleki yanıt verdi:

“Oyuncuların ‘Bind’da Altın’ım’ ama ‘Breeze’de Bronz’um’ diyecekleri bir sistem yaratmak istemiyoruz. Bu hem sıra süresini arttırıyor bununla beraber adil eşleştirmeyi/maç bulmayı azaltıyor. Ya bir spor ekibi “Rakip takımın stadyumunda oynamak istemiyorum” diyebiliyor olsaydı ya da bir golf oyuncusu muayyen bir parkurda oynamayı reddetseydi?

Harita seçme sisteminde yaşanan başka bir sorun da oyuncuların sevebilecekleri yeni bir haritayı öğrenmek için ehil tarihi harcamaması oluyor Bir haritayı bilmemek oldukça fena, ancak camia herdil;ınırsa bu, oyundan keyifli bir haritanın çıkmasına niçin olabilir. Bununla birlikte bakalım gelecek bizlere neler getirecek, VALORANT hala genç bir oyun!”

Riot’un oyunculardan gelen geribildirimi aktif olarak değerlendiriyor olması çok olumlu bir vaziyet, ancak bunun oyuna yansımasını ne vakit göreceğimiz henüz belli değil. Topluluk içinde konuşulan bir başka teklif ise Riot’un League of Legends’ta uyguladığı şampiyon banlama sistemine benzer bir harita banlama sistemi. Eylül 2021’den beri maç sistemini geliştirmeye çalışan ekibin neler yağacağını merakla bekliyoruz.

SORU: Sizce “ağırlıklı rasgele” sistemi çalışıyor mu? ‘Ne fazlaca … oynadık”

Yorumlar

Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?