Yukarı Çık
Bildirimler
Şu anda, yeni bir bildirim mevcut değil!

Yeni bildirim olduğu zaman tam olarak burada karşına çıkacak.

3 dakika okunma süresi

7

Oyun Dünyasında Zamlar ve Erişilebilirlik Krizi: Xbox CEO’sunun Açıklamalarıyla Ekonomik Felaketin Eşiğinde

Oyun dünyasında zamlar uçuşa geçti! Xbox CEO'su, cebimizdeki paranın son çağrısını yapıyor. Ekonomik felaket mi, yoksa oyun fırsatı mı?

admin

3 saat önce

Oyun Dünyasında Zamlar ve Erişilebilirlik Krizi: Xbox CEO’sunun Açıklamalarıyla Ekonomik Felaketin Eşiğinde

XBOX’ın CEO’su Asha Sharma, geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda oyuncuların karşılaştığı mali zorluklardan bahsettiği zaman ben de kahvemi bir kenara bıraktım ve dinledim. Söylediklerini duyduğumda aklıma hemen “Acaba bu yeni bir oyun mu?” sorusu geldi. Kendi aramızda böyle bir şey olamaz, değil mi? Ama Asha’nın dediğine göre, “oyunculuk git gide daha da pahalı olmaya, insanlar bunu karşılayamamaya başlıyor.” Yani demek istiyor ki, video oyunları şu durumda bir lüks haline geliyor ve bizler de sıradan bir halk olarak yalnızca cüzdanımızı açarak en yeni oyunlara sahip olamayabiliriz. Gözdeki gözlüğüyle “Süper Oyuncu” olmak istesek bile!

Bu, sadece donanım krizinin etkilerini işaret etmiyor, aynı zamanda ekonominin kötü gidişatına ve birbirleriyle amansızca rekabet eden abonelik sistemlerine de bağlanıyor. Yani, aslında Asha’nın derdi şuydu: “Oyunları herkes için daha erişilebilir hale getirmeliyiz, yoksa bu iş büyük bir felaket olacaaaak!” Oyun dünyası da artık Netflix gibi bir şey haline gelmiş durumda, öyle ki, uzaktan yakın zamanda tüm bu platformlara birer abone olmak zorunda kalıyoruz. Üstelik, bu servislerin tamamı için cüzdanımızdan para akıtmak da cabası. Bir de bakıyorsunuz ki, oyun fiyatları tavan yapmış, konsol fiyatları zaten eklenince ortaya çıkan manzara bir ekonomik felakete dönüşüyor. Haliyle insanın boynu bükük kalıyor, sanki kıyamet gelmiş de “Kıyamet Halinde Oyun Oynayanların Yüksek Narası” diye bir oyun çıkmış gibi!

Röportajın ardından hemen Xbox’ın dün Series konsollarına zam yaptığı haberi geldi. Şaşırmamamız elde değil! Tam bir “bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu” hikayesi! Xbox Series S ve X konsollarına 1 Ağustos’tan itibaren tam 100$’dan başlayan zamlardan bahsediyoruz. Düşünsenize, 512 GB model sadece 100 dolar daha pahalı, 1 TB olan modeli de 150 dolar zamlanıyor. İşin en enteresan yanı, 2 TB modeli artık üretilmeyecekmiş. Yani en ucuz disksiz Series X 1 TB modeli artık 750$’a, disk sürücülü versiyonu ise 800$’dan satılacak. Aahh bu ne acı! Üstelik en ucuz Xbox Series S modeli de 500$’dan satılacak—fakat hâlâ pahalı! Son iki yıl içinde tam üç kez zam yapılan konsolların çıkış fiyatından sonra bugünkü değerlerinin nasıl bir yüke dönüştüğünü görmek gerçekten endişe verici. Yumurtanın fiyatı daha yüksek olamaz ki!

Genellikle konsollar piyasaya çıktıktan sonra zamanla ucuzlama eğiliminde olur. Ama bu sefer öyle olmadı! Depolama ve bellek fiyatlarındaki bu kıyamet gibi artış, tüm bu alışkanlıkları alt üst etmiş durumda. Ve kim formlara göre ayın 21’i gelmeden cebine el atacak ki? Microsoft ise “daha fazla zam gelmeyeceğinin garantisini de vermiyor.” Bekleyip görmek gerekiyor tabii. “Umarız başka bir fiyat artışına ihtiyaç duyulmaz” demekle temenni etmek başka, gerçekler ise bambaşka. Hadi bakalım, umudumuzu kaybetmeden, ahşap depolarımızda sakladığımız kıl payı paralarla oyun dünyasındaki serüvenimize devam edelim. Yoksa 2027 sonbaharına kadar nedir bu absürt zamların sevince dönüşmeyeceği? Tüm bunlar, “ne zaman bitecek bu kabus?” sorusunu akıllara getiriyor!

Yorumlar

Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?