Douze Dixièmes Stüdyosu Kapanıyor: Oyun Dünyasında Yeni Bir Hayal Kırıklığı
Douze Dixièmes Stüdyosu kapanıyor, oyun dünyasında yeni bir hayal kırıklığı! Kim bilir, belki de bu sefer gerçekten 'son seviyeye' ulaşamadılar!
5 saat önce
Bu yılın başında karşımıza çıkan MIO: Memories in Orbit, üst düzey grafikler, sürükleyici hikaye ve bir o kadar da eğlenceli oynanış sunan göz alıcı bir metroidvania oyunuydu. İncelemelerde kendisine fena notlar almadı. Hatta ne yalan söyleyeyim, bazı oyun severler bu oyunu hayatlarının en güzel deneyimlerinden biri olarak nitelendirdi. Ancak gelin görün ki, bu güzellikler Douze Dixièmes’in kapılarını kapatmasına engel olamadı. Evet, geldik işin karanlık kısmına; stüdyonun kapanacağı haberi, kem küm edilesi bir cümle olarak ortaya döküldü. Şimdi burada derin bir nefes alıp, bu durumu biraz daha didikleyelim.
Le Figaro’dan duyduğumuz kadarıyla, Douze Dixièmes’ın kurucu ortakları Focus’tan hisselerini geri satın alarak işten çıkarma ve stüdyoyu kapatma kararı almışlar. 2017 yılında kurulan bu muhteşem ekip, ilk oyunları olan Shady Part of Me‘yi 2020’de piyasaya sürmüştü. Ardından 2021’de Focus Entertainment tarafından satın alındılar. Ah, işte hayatın ironisi! İlk büyük oyunları MIO ile büyük bir başarı yakalamışken, birkaç ay içinde stüdyoları kapatmak zorunda kaldılar. Oyun dünyasında gelen bu ‘piyasa koşulları’, bir nevi yürek burkan bir melodram gibi geliyor.
Oyun severlerin büyük bir merakla beklediği yeni projeleri varken böyle bir veda, insanın aklını karıştırıyor. Geliştirici ekip, umarım yeni adreslerini bulup, eğlenceli ve kaliteli projeler üretmeye devam edebilir. Oyun dünyasında ne yazık ki bazı stüdyoların parmakla gösterilen başarısı, şartların acımasızlığına yenik düşebiliyor. Bu da bizi her zaman jargonumuzda “Kapanan stüdyolar kader midir?” sorusunu getirmeye itiyor.
Daha önce benzer haberlerde de tekrar tekrar ifade etmeye çalıştım, bugün yine aynı şeyleri söyleyeceğim. Bu tarz haberler, benim gibi oyun tutkunları için gerçekten üzücü bir durum. Hele ki, böyle eğlenceli ve kaliteli oyunlar geliştiren stüdyoların kapanmasına tanıklık etmek, can sıkıcı bir o kadar da üzücü bir deneyim. Ne demişler, “Oyun oynamak bir yaşam biçimidir, ama stüdyo kapanma durumundaysa, o yaşam biçimi aman aman!.”
Sonuç olarak, vahşi piyasanın pençelerine takılan stüdyolar listesinin bir parçası olarak Douze Dixièmes’in ismini görmek bambaşka bir hayal kırıklığı. Umarım, bu stüdyoda görev alan yaratıcı zihinler bir an evvel kendilerine yeni adresler bulur. Zira biz, oyun severler olarak iyi bir oyunun her zaman peşindeyiz ve kaliteli bir iş çıkarma şanslarının devamını görmek istiyoruz. Yani biraz çabalayıp, yaratıcılıklarının kıvılcımlarını tekrar ateşlemelerini diliyoruz. Bu işte bir ümit var!
Henüz yorum yapılmadı, ilk yorumu sen yapmak ister misin?